Aantal werkbladen in Excel instellen

Bij het aanmaken van een nieuwe Excel werkmap worden standaard drie werkbladen aangemaakt. Voorkom onnodig verwijderen en stel dit aantal in op 1.

Excel aantal werkbladen instellen 01

Het grootste deel van de Excelsheets die worden gemaakt bestaan uit slecht 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Weer extra handelingen die kunnen worden voorkomen.

Excel aantal werkbladen instellen 02

In Excel kun je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw Excel bestand.

Voorbeeldbestand

Werkwijze instellen aantal werkbladen

  • Klik op de >> Bestand
    Excel aantal werkbladen instellen 03
  • Kies voor >> Opties
    Excel aantal werkbladen instellen 04
  • Selecteer onderdeel >> Algemeen
    Excel aantal werkbladen instellen 05
  • Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
    Excel aantal werkbladen instellen 06
  • Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in
  • In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld
    Excel aantal werkbladen instellen 07

Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt
Excel aantal werkbladen instellen 08

Instructievideo aantal werkbladen instellen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *