Automatische handtekening Outlook

Toen we nog brieven op papier stuurden was een huisstijl heel normaal. Maar waarom niet bij een e-mail? Begin met een automatische handtekening in Outlook.

Voorbereiding

  • Denk goed na over de weer te geven informatie
  • Wel of geen functie vermelden
  • Internationale weergave telefoonnummers
  • Wat is de policy met betrekking tot mobiele nummers
  • Wel of geen disclaimer

Werkwijze

  • Open Microsoft Outlook
  • Kies voor >> Bestand
    Handtekening in Outlook 01
  • Kies voor >> Opties
    Handtekening in Outlook 02
  • Klik op >> E-mail
    Handtekening in Outlook 03
  • Klik op >> Handtekeningen
    Handtekening in Outlook 04
  • Het scherm met de handtekeningen verschijnt
  • In dit scherm kunnen de handtekeningen worden aangemaakt en gewijzigd
    Handtekening in Outlook 05

Bepalen welke handtekening wordt gebruikt

Aan de rechterkant van dit scherm kan per e-mailaccount worden ingesteld welke handtekening wordt gebruikt. Om te voorkomen dat wij een lange e-mailwisseling de helft van de informatie handtekeningen zijn, kun je de antwoorden op een mail een andere handtekening meegeven in Outlook

Standaard handtekening instellen 01

Voordelen

Naast je naam en bedrijfsgegevens wordt meestal wel de website genoemd. Maar een Twitter of FaceBook vermelding blijft vaak achterwege. Voeg deze gegevens aan de automatische handtekening in Outlook, zodat ook de nieuwe marketing kanalen worden meegenomen.