Werkbladen kopiëren en verplaatsen
Waarom zou je in een nieuw werkblad in Excel per onderdeel kopiëren als je ook in één keer een heel werkblad kunt kopiëren of verplaatsen vanuit een ander bestand?
Excel werkbladen kopiëren
- Open het Excel bestand waarin het te kopiëren werkblad staat en het bestand waarnaar het blad moet worden gekopieerd
- Klik op de rechtermuisknop op het blad dat moet worden gekopieerd
- Kies voor >> Blad verplaatsen of kopiëren
- Het scherm met de opties verschijnt
- Zet een vinkje bij >> Kopie maken
- Selecteer het andere Excel bestand waar naartoe het blad moet worden verplaatst
- In ons voorbeeld is dat >> Training voorbeeld 2
- Geef vervolgens op voor welk blad de kopie moet worden geplaatst
- Druk vervolgens op >> OK
- Het werkblad is nu verplaatst naar het andere Excel sheet op de plek waar je het hebt aangegeven
Alleen verplaatsen
- Door het vinkje bij >> Kopie maken uit te zetten, wordt het blad verplaatst in plaats van gekopieerd